úterý 13. září 2016

Jak být vidět

Milé tvořilky a tvůrci – prodejci Šikovného srdce,

protože díky vašim zpětným vazbám vnímáme, že informace týkající se podpory prodeje jsou pro vás důležité, rozhodli jsme se, že zkusmo vytvoříme jakýsi mini seriál, kde budeme uveřejňovat tipy z oblasti obchodování na internetu.
 
Dnes půjde o velmi důležité téma, a to o prezentaci výrobků pomocí psaného textu. Zjednodušeně – chceme vám sdělit, že je důležité vhodně psát nadpisy a popisy zboží ve vašem internetovém obchůdku v rámci Šikovného srdce.
 
Půjdu na věc trochu „ze široka“ – v internetové síti je nespočet e-shopů s tisíci produktů. Prosadit se ve výsledcích vyhledávání je stále obtížnější a proto je důležitá, pro každý takový internetový obchod, optimalizace pro vyhledávače. Tzn. zařídit, aby byl e-shop a jeho zboží v internetové síti vidět. Klasické internetové obchody toho mohou dosáhnout pomoci několika různých možností, které je třeba zkombinovat. Jedna z těchto možností je i naším tématem.

Jde o unikátní popisky nabízených produktů a o jasné a poutavé titulky (nadpisy). Ale protože Šikovné srdce je v tomto ohledu specifický internetový obchod, nadpisy a popisy výrobků si píšete vy sami, ráda bych vám poskytla alespoň základní vhled do problematiky.

Jedno z pravidel je, že píšete nikoliv pro optimalizaci, ale pro zákazníky. Návštěvník vašeho profilu dozajista ocení podrobnější informace, protože na rozdíl od kamenného obchodu, si nemůže věc pořádně prohlédnout, osahat, nebo se poradit s prodavačem. Unikátní popisky vašich výrobků jsou určitou přidanou hodnotou, která může vyprávět příběh a potencionálního zájemce o vaše zboží proměnit v nakupujícího. Unikátností je myšlen jedinečný text o vašem výrobku. Kopírované texty (například v případě, že prodejce stejný výrobek prezentuje ve více internetových obchodech) se nelíbí vyhledávačům.
 
Aby se vaše výrobky zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání, je při psaní nutné myslet na klíčová slova a fráze, které lidé při vyhledávání zadávají. Pokud si nejste jistí, jaká klíčová slova použít, může vám pomoci nástroj - plánovač klíčových slov od Google AdWords.
 
Při psaní nadpisu - titulku použijte, pokud je to možné, hlavní klíčové slovo. Nadpis by měl tedy obsahovat název výrobku a pokud máte jeho více barevných variant, doplňte jej i o příslušnou barvu. Tak zamezíte zbytečným duplicitám. Ukažme si to na příkladě, kdy Dragonicca´s Fantasy prodává na Šikovném srdci malé náušnice vyrobené technikou výšivky, které jsou ve dvou barevných provedeních. Nadpisy náušniček jsou „Malé vyšívané náušnice zelené“ a „Malé vyšívané náušnice světle modré“.
 
Největší pozornost však věnujte spíše zadávání klíčových slov při psaní popisků vašich výrobků. Klíčová slova se nebojte zvýraznit tučně a psaný text čleňte pro lepší přehlednost do odstavců. Jak na to, si opět můžeme ukázat na příkladě popisků z obchůdku Dragonicca´s Fantasy.

























Nezapomínejte na to, že popisky mají být unikátní. Tudíž, máte-li jeden produkt ve více barevných variantách máte vlastně dvě možnosti, jak jej na Šikovném srdci prezentovat.
 
 V prvním případě zadáte do systému tolik výrobků, kolik barevných provedení máte a výrobky mezi sebou odlišíte právě tak, že barvu napíšete do nadpisu. Další odlišení by mělo být v textu popisku. Nebojte se, v tomto případě, pohrát si trochu se stavbou vět.















Ve druhém případě, při zadávání výrobku do systému, nahrajete fotografie v různých barevných provedeních a napíšete jeden popisek s doplňkovou informací o výběru barvy, kterou je třeba zadat při objednávce (nakupující má možnost specifikovat barvu přidáním poznámky před odesláním objednávky). Budete mít tedy jeden výrobek s jedním popiskem pro více barevných variant.
 
Šikovné srdce chce pomáhat, pomozte prosím i vy jemu s tím, co můžete ovlivnit.


Vaše Pavlína
Šikovné srdce

Žádné komentáře:

Okomentovat