Milé tvořilky a tvůrci – prodejci
Šikovného srdce,
protože díky vašim zpětným vazbám
vnímáme, že informace týkající se
podpory prodeje jsou pro vás důležité, rozhodli jsme se, že zkusmo
vytvoříme jakýsi mini seriál, kde budeme uveřejňovat tipy z oblasti obchodování
na internetu.
Dnes půjde o velmi důležité téma, a to o prezentaci výrobků
pomocí psaného textu. Zjednodušeně – chceme vám sdělit, že je důležité vhodně
psát nadpisy a popisy zboží ve vašem internetovém obchůdku v rámci
Šikovného srdce.
Půjdu na věc trochu „ze široka“ –
v internetové síti je nespočet e-shopů s tisíci produktů. Prosadit se
ve výsledcích vyhledávání je stále obtížnější a proto je důležitá, pro každý
takový internetový obchod, optimalizace
pro vyhledávače. Tzn. zařídit, aby byl e-shop a jeho zboží
v internetové síti vidět. Klasické internetové obchody toho mohou
dosáhnout pomoci několika různých možností, které je třeba zkombinovat. Jedna
z těchto možností je i naším tématem.
Jde o unikátní popisky
nabízených produktů a o jasné a poutavé titulky (nadpisy). Ale protože
Šikovné srdce je v tomto ohledu specifický internetový obchod, nadpisy a
popisy výrobků si píšete vy sami, ráda bych vám poskytla alespoň základní vhled
do problematiky.
Aby se vaše výrobky zobrazovaly
ve výsledcích vyhledávání, je při psaní nutné myslet na klíčová slova a fráze, které lidé při vyhledávání zadávají. Pokud
si nejste jistí, jaká klíčová slova použít, může vám pomoci nástroj - plánovač
klíčových slov od Google AdWords.
Při psaní nadpisu - titulku použijte, pokud je to možné,
hlavní klíčové slovo. Nadpis by měl tedy obsahovat název výrobku a pokud máte
jeho více barevných variant, doplňte jej i o příslušnou barvu. Tak zamezíte
zbytečným duplicitám. Ukažme si to na příkladě, kdy Dragonicca´s Fantasy
prodává na Šikovném srdci malé náušnice vyrobené technikou výšivky, které jsou
ve dvou barevných provedeních. Nadpisy náušniček jsou „Malé vyšívané náušnice zelené“
a „Malé vyšívané náušnice světle modré“.
Největší pozornost však věnujte
spíše zadávání klíčových slov při psaní
popisků vašich výrobků. Klíčová slova se nebojte zvýraznit tučně a psaný
text čleňte pro lepší přehlednost do odstavců. Jak na to, si opět můžeme ukázat
na příkladě popisků z obchůdku Dragonicca´s Fantasy.
Nezapomínejte na to, že popisky
mají být unikátní. Tudíž, máte-li jeden produkt ve více barevných variantách
máte vlastně dvě možnosti, jak jej na Šikovném srdci prezentovat.
V prvním případě zadáte do
systému tolik výrobků, kolik barevných provedení máte a výrobky mezi sebou
odlišíte právě tak, že barvu napíšete do nadpisu. Další odlišení by mělo být
v textu popisku. Nebojte se, v tomto případě, pohrát si trochu se
stavbou vět.
Ve druhém případě, při zadávání
výrobku do systému, nahrajete fotografie v různých barevných provedeních a
napíšete jeden popisek s doplňkovou informací o výběru barvy, kterou je
třeba zadat při objednávce (nakupující má možnost specifikovat barvu přidáním
poznámky před odesláním objednávky). Budete mít tedy jeden výrobek
s jedním popiskem pro více barevných variant.
Šikovné srdce chce pomáhat,
pomozte prosím i vy jemu s tím, co můžete ovlivnit.
Vaše Pavlína
Šikovné srdce
Žádné komentáře:
Okomentovat