Milé tvořilky, milí tvůrci a
prodejci, dnes Vám Šikovné srdce přináší článek, který Vám může pomoci podpořit prodej a prezentaci.
Každý dobře ví, že do na první
pohled nezajímavého a nepoutavého obchůdku nikdo nezavítá a na internetu je „pěkná
vitrína“ ještě důležitější. Vlastně nejdůležitější. Zákazník si totiž nemůže věc osahat. Neví, jak
kvalitní je výrobek a nezná jeho detaily. Jeho volba se odvíjí pouze od toho
jediného kouzelného obrázku, který ukážete.
Tak jako s láskou vyrábíte
své výrobky, věnujte jim kousek šikovného srdce i při focení a prezentaci. Nepotřebujete
ateliér, ani profesionální vybavení. Fotit můžete i smart phonem nebo
obyčejným foťákem. Stačí dodržet několik jednoduchých pravidel, které zaručí,
že Váš obchůdek bude lákavý a návštěvníky zaujme natolik aby se minimálně u Vaší výlohy pozdrželi a prohlédli si její obsah.
Posuďte sami co vypadá lépe?
Posuďte sami co vypadá lépe?
foto 1. - foceno s bleskem, nedostatek denního světla, nejednotné pozadí
foto 2. - foceno bez blesku, denní světlo, pozadí bílý papír
A) Pozadí
Jednobarevné nebo sjednocené
pozadí je základem úspěchu. Nejjednodušší je pozadí bílé, bez
struktury. Fotky se pak snadno upravují a zpracovávají do dalších propagačních
materiálů. Výrobek vynikne se všemi svými detaily, nic jej neruší.
Nejjednodušší je používat u menších produktů bílý papír, u větších bílé plátno. Věřte, nevěřte, ale nám se osvědčilo fotit s obyčejným kancelářským papírem velikosti A4 opřeným o stěnu (nebudou tak viditelné ostré přechody mezi rohy).
Doporučujeme vyvarovat se:
- focení na neuklizeném stole,
- focení na parketách, dlážděné podlaze či jinak výrazně strukturovaném povrchu. Často pak dochází k tomu, že na každé fotce má struktura povrchu jiné směřování nebo výraznou barvu, což jako celek působí
rušivým dojmem a výrobek zaniká,
- focení venku. V případě, že nejste profesionální
fotograf, doporučujeme vynechat fotky v přírodě. Výrobek v okolním
prostředí zanikne.
B) Světlo
Fotit na denním světle je další
jednoduchá rada, jak docílit lepšího výsledku. Často se nám do focení nechce, a
když už se večer konečně odhodláme a chceme to mít rychle za sebou, dopadá to tak,
že máme složku plnou šedých nebo žlutých fotografií a snažíme se z toho
vybrat alespoň „to nejlepší“. Radši se na to vyspěte a nechte focení na jindy.
Foťte na denním světle, třeba na
parapetu, na balkoně nebo kdekoliv u okna. Pozor však na sluníčko svítící na to, co fotíte. Ač mám slunce ráda, u focení tohoto druhu je nežádoucí. Další možností je fotit menší
výrobky např. šperky pod stolní lampou. S tím už je potřeba si trošku
pohrát, ale výsledek může být potěšující.
A na závěr jedno velmi důležité
upozornění, které se týká světla: Při focení výrobků nepoužívejte blesk.
Vytváří světelné odlesky a ostré nepřirozené stíny, které způsobují, že je
fotografie pro prezentaci nepoužitelná.
C) Každý výrobek foťte zvlášť
Vždyť každý výrobek je originál, zaslouží
si i vlastní fotografii. Opět to znamená trošku úsilí navíc, ale taková
prezentace je pro zákazníka mnohem přehlednější. Jasně ví, který vzor se mu
líbí a který výrobek
vkládá do nákupního košíku. Vyvarujte se tedy skupinovým fotografiím, na
kterých se nachází více produktů zároveň.
D) Závěrečná úprava fotografií
V dnešní době existuje možnost
využít mnoha grafických editorů pro úpravu fotografií. Veselé rámečky a efekty
pro prezentaci výrobků ale raději vynechejte. Doporučujeme editory použít
maximálně pro vyvážení světla na fotografii. Můžete tak vyladit jas, kontrast či vyvážení bílé
barvy. Díky těmto funkcím můžete fotografii zesvětlit a spravit její mírné
nedostatky.
Použití programu Microsoft picture manager k úpravě a vyvážení jasu, kontrastu a bílé barvy
foto 1. - před úpravou v programu
foto 2. - po úpravě v programu
Ukázka toho, jak důležitý je bílý podklad
foto 1. - foceno fotoaparátem s bleskem, dlažba
foto 2. - foceno mobilním telefonem bez blesku - denní světlo, bílý papír
Vaše Karolína
Šikovné srdce
Žádné komentáře:
Okomentovat